De laatste dagen...! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anke - WaarBenJij.nu De laatste dagen...! - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anke - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...!

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Februari 2020 | Colombia, Cartagena

Maandag 17 februari

We mogen weer reizen/verplaatsen binnen Colombia! De staking van de ELN is voorbij! 

De reisbegeleider vertelde, na de buschauffeur gesproken te hebben, dat  er afgelopen weekend door de staking van ELN wel ongeregeldheden zijn geweest. Zo is er een bus met toeristen staande gehouden halverwege vóór Mompox en de toeristen moesten de bus uit en de bus is leeg retour gegaan naar zijn vertrekpunt. De toeristen zijn daar dus gestrand. 

En verder in het land zijn er mensen doodgeschoten door de gewapende stakers. Of het waar is....?!

Dus het is maar goed dat we ‘vast zaten’ in Santa Marta. 

Onderweg naarCartagena een koffiestop gehad. En later nog een stop bij de ‘moddervulkaan’. Hij lijkt op een vulkaan waar warme modder uitkomt. Je kan hier een modderbad nemen wat rijk us aan mineralen. En na dit modderbad kan je je (laten) afspoelen in de rivier, er vlak bij. 

Onderweg kreeg ik van de buschauffeur lekkere snoepjes, ik zat dit keer voorin! 

Om 15.00 uur aankomst in ons hotel in Cartagena!

En gelijk de stad verkend, lopend, met 2 andere groepsgenoten.  

Erg gezellig, wel toeristisch. Met name door de enorme cruiseschepen die er aanmeren! 

Dinsdag 18 februari

Heerlijk ontbeten op het dakterras (fruit, ei en toast). Daarna ben ik de stad ingelopen en heb alle bezienswaardigheden bezichtigd. 

In de middag werd ik door een man aangesproken of ik sigaren wilde kopen.  Gelijk daarna gaf hij aan dat hij mij ook aan cocaine kon helpen. Goede cocaine volgens hem. En ik mocht ook eerst wel proberen! 

Aangegeven dat ik een café con leche wilde ipv cocaine! Dus hij loosde mij naar het restaurant van zijn broer en daar samen met hem koffie gedronken. 

Hij had zijn telefoonnummer op een briefje geschreven en ik kon hem (Tommy) bellen als ik cocaine wilde. 

Vervolgens een souvenirs-straatje in gelopen en bij een stalletje met ringen aan de praat gekomen met de eigenaar. Hij wilde wel een ring voor mij maken want de ringen die hij daar zelf had gemaakt vond ik niet mooi. 

Hij kwam uit Venezuela en was hier mu 2 jaar, om geld te verdienen/te werken. 

De ring zou de volgende dag klaar zijn. 

Toen ik weer richting het hotel liep, kwam ik langs een pizzeria waar de Canadese jongen zat te eten, die ik in Minca had leren kennen! Bij hem aangeschoven en een deel van zijn pizza opgegeten want hij was te groot/te veel voor hem!

Terwijl we daar zaten kwam er een andere Canadese jongen bij zitten, want beide jongens kenden elkaar van het hostel. 

Gezellig gekletst en gelachen om de verhalen.  En toen viel de stroom uit in de hele wijk. En was het donker!

Afgesproken dat we later met elkaar zouden gaan stappen. 

Na een uur kwam de stroom weer terug en hebben we elkaar opgezocht. 

En was het gezellig, tussen het uitgaanspubliek en de drukte op straat. 

Woensdag 19 februari

Met Joop en Jitty het  naar klooster boven op de berg. Met de taxi erheen gegaan omdat de weg ernaar toe gevaarlijk was om te lopen ivm de sloppenwijk die daar ligt. 

Prachtig klooster en uitzicht over de stad. Daarna met Jitty door de stad gelopen en genoten van de prachtige straten, de drukte en graffiti! 

Samen gelunched als afscheid van deze reis met elkaar. 

Ik ben daarna doorgelopen naar Jora, de man die mijn ring had gemaakt. Hij had er 2 gemaakt, zodat ik kon kiezen! 

Ik vond ze beide zo mooi dat ik ze beide heb gekocht! 

Om 18.00 uur met de groep wat gedronken en afscheid genomen van de reisbegeleider, hem bedankt. 

Vervolgens ben ik nog door de stad gelopen waar ik ‘Tommy’ weer tegenkwam (de man die nog steeds cocaine probeerde te slijten aan mij). Met hem verder door de stad gelopen en ik veel familie en vrienden van hem de hand moest schudden onderweg! 

Bij ‘Donde Fidel’ met hem wezen salsa dansen. 

Daarna met Jota, de maker van mijn ringen, afgesproken. 

Donderdag 20 februari

Ontbeten en m’n laatste pesos uitgegeven in Cartagena. 

Nog wat leuke straatjes doorgewandeld en genoten van de zon!

De tas gepakt en nu wachten op de bus naar het vliegveld. 

Om 18.55 uur vertrekt het vliegtuig naar Schiphol. Waar ik morgenvroeg zal landen. 

Tags: Moddevulkaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Anke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1190
Totaal aantal bezoekers 118309

Voorgaande reizen:

18 Juni 2021 - 25 Juni 2021

Schatten van Portugal

01 Februari 2020 - 21 Februari 2020

Colombia

10 Oktober 2019 - 01 November 2019

Indonesie

21 November 2018 - 13 December 2018

Patagonie

25 Juni 2018 - 15 Juli 2018

Trans-Siberie Expres

12 November 2017 - 26 November 2017

Cambodja

02 November 2017 - 09 November 2017

Marathon New York

19 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Ijsland

14 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Sri Lanka

12 September 2015 - 26 September 2015

Japan

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Rondreis Argentinie, Paraguay en Brazilie

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Rondreis Argentinie, Brazilie en Paraguay

01 December 2014 - 17 December 2014

Rondreizen in Myanmar

19 September 2014 - 28 September 2014

Rondreis Jordanie

01 December 2013 - 24 December 2013

Backpacken in Thailand!

19 Mei 2013 - 07 Juni 2013

Chili en Paaseiland

13 Oktober 2012 - 04 November 2012

India & Nepal

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Peru en Bolivia

15 Oktober 2010 - 06 November 2010

Maya route

21 Oktober 2008 - 18 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: