Medellin! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anke - WaarBenJij.nu Medellin! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Anke - WaarBenJij.nu

Medellin!

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Februari 2020 | Colombia, Medellín

11 februari

Vanochtend ontzettend genoten van weer een ontbijtbuffet: vers fruit, scrambled eggs, muesli en vele café con leches!

Na het ontbijt met nog 1 ander iemand uit de groei op pad. Gisteravond al de highlights in Google Maps gezet. En vandaag de meeste bezocht, met vooral het gebruik van de metro en lopend.

Wat heel aardig was van de bewaker van het hotel, was dat wij zijn metrokaart (die we wel zelf moesten opwaarderen) mochten lenen.

Eerst naar het uitkijkpunt (met de gondel, zonder ski’s) Santa Domingo, over de stad. Daarna verder met de gondel naar een park (Parque Arví).

Na dit bezoek week naar beneden met de gondel. En uitgestapt bij de metro ‘Universiteit’.

Vervolgens naar Plaza Botero, met prachtige grote beelden.

Bij dit plein een café con leche gedronken. En vervolgens via een ander plein naar Plaza Mayor.

Hier heb ik wat ‘gifjes’ laten maken met mijn Almeloopers shirt aan.

Vanaf dit plein doorgelopen naar Cerro Nutibara. Mooi uitkijkpunt over de stad.

Daarna zijn we weer teruggekomen naar San Antonio metrostation. En in de buurt wat gegeten. Vervolgens de metro terugpakt richting ons hotel.

12 februari

Vanaf het hotel een taxi genomen naar een andere wijk, waar de fietstocht zou starten. Dit had ik uitgezocht en 1 iemand uit dd groep wilde wel mee. Bij de afgesproken plaats (kerk) kwamen nog 2 Nederlanders (een stel) die zich ook hadden aangemeld. Met 4 Nederlanders, onder leiding ban een gids (Santiago genaamd, een jongen van 21 jaar), de fietstour om 09.30 uur gestart op een goede MTB.

De stad Medellin heeft al aardig geïnvesteerd in fietspaden, zodat je je goed kan verplaatsen per fiets!

Met de gids een aantal highlights aangedaan, ongeveer de helft van wat we gisteren al per metro en te voet hadden gezien.

Dit keer zat er uitleg bij!

Onderweg zouden we een vruchtensapje krijgen. Echter werd het vruchtenbowl omdat er geen elektriciteit was waardoor ze het sapje niet konden maken met de blender.

Bij een andere punt kregen we een buoñelo, die ik daar de dag ervoor ook had gekocht en gegeten.

En rond 12.30 uur kregen we een typisch Colombiaans gerecht, bestaande uit: Bonen, bananen, avocado chorizo en zwoerd (crispy pork) en rijst met arepa: Cazuela genaamd.

Het was heerlijk.

Rond 13.30 uur waren we weer terug.

Vervolgens naar de dichtstbijzijnde metro gelopen om naar Comuna 13 te gaan. De wijk die jaren heel gevaarlijk en crimineel/niet veilig was.

En door de graffiti een transformatie is ondergaan en het er nu veilig en gemoedelijk is. Prachtige gekleurde muren en met 5 roltrappen naar boven waar allemaal breakdancers aan het dansen waren.

Hier wat ansichtkaarten gekocht omdat ik ze nog nergens in Colombia gezien heb (men verstuurd simpelweg geen post, je ziet ook nergens een brievenbus!)

Na deze bezichtiging weer naar het centrum gegaan met de metro en daar weer enorm lopen zoeken naar het postkantoor om postzegels te halen (oftewel: je ansichtkaart daar achter te laten omdat je hem zelf nergens kan posten).

Kaarten geschreven.

En als beloning naar het traditionele cafe Malaga gegaan voor een café con leche.

Helaas schonken ze er alleen bier....

Tenslotte aan het begin van de avond de metro teruggenomen naar het hotel!

Douchen en bijna slaapklaar...

vrieg een andere reisgenoot of ik mee wilde naar een club waar men kon salsadansen.

Dus weer in de kleren en met de taxi naar het uitgaansgebied in Medellin.

Hier wat clubs in geweest. En uiteindelijk was er een vrouw waar hij wel mee wilde dansen.

Tegelijkertijd kiepen er 3 andere vrouwen mee. En jwam de serveester aan hen vragen wat hij de dames wilde laten drinken!

Hij zag de bui al hangen dus hoorde ik opeens ‘Anke, we gaan NU weg!’

Eenmaal buiten gaf hij aan dat hij niet van plan was om al die dames van drank te voorzien. En dat hij heeft gezegd dat zijn verloofde (ik!) naar huis wilde.

Als laatste naar de Skybar gegaan, waar een bacchatta-bandje optrad.

En waar er dan ook gedanst werd.

En hij zelfs ook nog gedanst heeft.

En na afloop van het bandje de taxi weer teruggenomen naar het hotel die ons flink heeft opgelicht. Hij zette de meter niet aan en rekende 3x zo veel als normaal voor de rit.