Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Anke - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Anke - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

23 December 2013 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Vrijdagochtend een boottrip gemaakt naar /rondom Koh Leh, om te snorkelen.

Eerst gingen we naar Maya Beach, tevens een National Parc, waar de film 'The Beach' is opgenomen.
Het is een klein, erg mooi strand, wat zwart zag van de toeristen.
En het lag vol met aangemeerde boten, dus zwemmen kon maar op een klein stukje.

Daarna doorgevaren naar een andere plek, een eindje verder. En daar gaan snorkelen. Ongeveer 2 soorten gekleurde visjes gezien en helaas geen koraal :-(
Weer naar een andere andere plek, rondom Koh Leh. Dit lag heel mooi, in een baai. En hier hebben we gezwommen. Er was namelijk geen vis te bekennen. Je moest er wel snel kunnen zwemmen want de ene speedboat na de andere kwam en vertrok. En dus belangrijk dat je de speedboat zag en nog belangrijker, dat die speedboat jou zag!

Als laatste kwamen we langs Monkey Bay. Doordat het vloed was, was er even geen strand. En de apen zaten er nu dus op de rotsen of in de bomen. Hier kon je ook zwemmen. Prachtig helder water.

En dat was de 'snorkeltrip', wat later bleek dat het een boottrip was....

's Middags genoten van het prachtige weer aan het strand.

Zaterdagmorgen een hike naar het viewpoint gemaakt, boven op de berg van Koh Phi Phi.
Het was een behoorlijke klim en enorm stijl. Het eerste stuk was nog geasfalteerd of met een aangelegde stoep. Later werd het een bergpad, wat betekende dat we af en toe moesten klimmen en klauteren.
Daardoor waren we zo ongeveer de enige die de hike maakten. En hebben we weinig toeristen gezien.  Heerlijk!

De uitkijk bij het viewpoint was geweldig!
Je zag de 2 baaien, van het smalle stuk van het eiland.
Daarna doorgelopen naar de andere kant van de berg, waar we uitkwamen bij een kleinere, rustigere baai, met prachtig strand.
Dit prachtige strand kregen we te zien, nadat we door de bush bush zijn gelopen (wat weinig ruimte bood, door smalle paadjes, veel struiken, rotsen enz), waar we onderweg een dode slang (slangetje) hebben gezien op het pad. En we werden gewaarschuwd voor apen, die weleens vervelend konden zijn (aan je tas zitten e.d.).

Het was inmiddels lunch tijd... En na zo'n hike ging de lunch er welverdiend en smakelijk in!

Ok, en nu weer terug... Dat kon op 2 manieren: weer de berg beklimmen, ongeveer hetzelfde pad (+/- 60 min.).... of een watertaxi nemen (een longtailboot).
Toch maar voor het laatste gekozen, in 15 min. terug naar het hotel.

's Avonds het strand op geweest, waar er vuurwerk werd afgestoken. En 'acrobaten', die met vuur 'speelden'. Erg mooi om te zien.
Grote brandende springtouwen, waar je touwtje kon springen. Grote brandende hoepels, waar je door heen kon springen (deed me denken aan vroeger, aan het begin van tekenfilms, waar die leeuw door een brandende hoepel springt).

Zondagochtend nog even op het strand gelegen en genoten van een laatste ochtend op Koh Phi Phi, waarna we om 13.30 uur de boot terug hebben genomen naar Krabi, het vaste land.
Vanuit Krabi zijn we teruggevlogen naar Bangkok.
En inmiddels de laatste nacht van mijn vakantie doorgebracht in Bangkok.

Vanmiddag halen we de vriend van Sjoerd van het vliegveld af, hier in Bangkok.

En vlieg ik vanavond weer terug naar Nederland!

• 23 December 2013 - 10:31

Martin:

Geen mooie foto's van Koh Phi Phi?

• 23 December 2013 - 10:34

Martin:

Sorry, niet goed gekeken. idyllisch!