Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anke - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Anke - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 December 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Reisverslag Kanchanaburi

Dinsdag een dagtrip gemaakt naar verschillende highlights van Kanchanaburi.
De dag begon naar de Erawan watervallen. Prachtig park, waar op 7 niveaus watervallen te bewonderen waren.
De eerste 3 waren makkelijk te bereiken door een mooi aangelegd pad. De rest was soms klimmen en klauteren en goed kijken hoe je omhoog moest komen.
Bij afdaling kwamen er al meer toeristen, dus we waren mooi op tijd om prachtige foto's te maken!
Bij terugkomst stond de lunch klaar.
Na de lunch doorgereden naar de 'Hellfire Pass': de spoorlijn van Thailand naar Burma, die door de Jappanners werd aangelegd, voor een veiligere bevoorradingsroute in de Oorlog in het Pacifisch gebied, start in in december 1941 met de Japanse aanval op Pearl Harbour in Hawaï en de invasie van Maleisië.
Eerst naar het museum geweest, wat heel indrukwekkend was.
Daarna een klein stukje gelopen over deze spoorlijn, die door de bergen heen werd aangelegd. Wederom heel indrukwekkend met de kennis die je net uit het museum had opgedaan. En de historie, die ik erover heb gelezen.
Daarna zijn we doorgereden naar het treinstation, waar we een stukje in de trein meereden, 'The Death Railway'. Dit stukje wordt nog gebruikt voor het openbare vervoer voor reizigers, een treinverbinding van Bangkok naar Nam Tok.
En als laatste naar de 'River Kwai' brug geweest. De beroemde brug, die is gebruikt in de film 'The bridge over The River Kwai'.

Dit keer was het tripje de moeite waard!

woensdagmorgen hebben we fietsen gehuurd en zijn we Kanchanaburi in gefietst, om nog naar een ander museum te gaan. En wat van het stadje zelf te zien.

En woensdagsmiddags startte onze reis met minibus (helemaal volgepropt, met de backpacks zowat op onze knieën) naar Bangkok. Daar aangekomen, naar het treinstation, waar we om 19.00 uur opgehaald werden voor de V.I.P. nachtbus (wat niets had van een VIPbus) richting Koh Phi Phi.
Om 05.30 uur kwamen we aan in Sura Thani. Niemand wist waar we waren en geen enkele Thai kon ons dat zeggen. Ze waren alleen erg druk met ons uit de bus te krijgen in een haast.
Uiteindelijk kregen we iets meer informatie en bleek dat we een uur moesten wachten om in een andere bus naar Krabi te rijden om daar op de boot te stappen.
En inderdaad, een uur later stapten we in een andere bus richting Krabi.mvlak voor de haven moesten we de bus weer uit en stapten we in een soort van truck, weer de backpack zowat op schoot. En met een rotgang naar de haven, want de boot zou om 09.00 uur vertrekken en het was al 09.10 uur....
Overal moesten we tickets laten zien, die weer omgewisseld werden voor andere tickets. Hoe houd je de mensen aan het werk?!
En na een soort van run, om 09.20 uur op de boot, die ook gelijk ging varen.

Jeetje, ik heb deze reis ervaren alsof ik vee was!

Na 1,5 uur op de boot kwamen we aan op Koh Phi Phi!
Zonnig en warm!

Gelijk naar ons geboekte hotel en vervolgens het eiland wat verkennen.
Het is net Schiermonnikoog (maar dan iets anders ;-) en zoals ze hier zeggen: "Same Same, but different"), omdat er geen auto's op dit eiland rijden. Alles doe je te voet, of met een fiets of brommer.

• 20 December 2013 - 11:20

Martin:

Koh Phi Phi is een paradijs! Zeewater 31 graden?