Ayutthaya - Reisverslag uit Bornerbroek, Nederland van Anke - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Bornerbroek, Nederland van Anke - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

03 December 2013 | Nederland, Bornerbroek

Gistermiddag, na goede vluchten (tussenstop in Caïro), aangekomen in Bangkok.
Daar stond Sjoerd met Merina ons (Rudi, vriend Merina en mij) op te wachten!

Met de taxi naar het backpackersgedeelte van Bangkok gereden. Onderweg langs de demonstraties gereden. Verder weinig van gemerkt, behalve dat er helikopters overvlogen.
Even wat wezen drinken en toen al vrij vroeg het bed ingedoken. Toch wel moe na zo'n vliegreis met weinig slaap.

Ongeveer 9,5 uur geslapen!

Vanochtend met Sjoerd en Merina ontbeten. Zo'n lekker scrambled egg menu met toast!
Daarna de taxi genomen, nadat 5 taxi's ons aangaven zonder meter te rijden (wat afgeraden wordt door de Lonely Planet) en ze aangaven niet te weten waar het grote bussstation was.
Samen met een Oostenrijkse vrouw wilden we een lokale bus nemen maar die kwam niet voorbij...waarschijnlijk door de demonstraties...

Op het bussstation aangekomen, om 11.30 uur, kregen we te horen dat de bus naar Ayutthaya pas om 17.00 uur ging.... Zucht!

Toch ff verder zoeken en.... We vonden een bus die met 10 minuten vertrok. Snel een kaartje gekocht voor wel 50 Baht (= nog geen €1,25). En hup de bus in.
1,5 uur later in Ayutthaya aangekomen! Bleek dat we een retourtje hadden gekocht... Nou ja, volgende keer beter!
De bus stopte niet op de oorspronkelijke stopplaats en onze tassen werden uit de bus gegooid. Dus nog ongeveer 2 km met onze backpacks moeten lopen naar het guesthouse... Leuke wandeling!
Ingecheckt en vervolgens het plaatsje ingelopen en een aantal tempels bezichtigd!
Daarna gegeten in een Japans restaurant waar ze geen Engels spraken en begrepen. Gelukkig had de menukaart foto's van alle gerechten! En het eten smaakte er heerlijk!

En inmiddels weer terug in het guesthouse waar ik nu dit reisverslag tik. En ga straks wat foto's uploaden!

Tot zover!

• 03 December 2013 - 15:25

Fred:

Vanmorgen moesten we krabben. - 2
    zit nu pepernoten etend dit te typen.
    De volgende keer moet je wat pepernoten meenemen anke en wellicht een stukje taai taai.
    dan kun je sinterklaas ook daar vieren en een stuke Nederlands folklore uitleggen in een Japans Restaurant terwijl je hier en daar wat strooit. Begrijpen ze vast wel

• 03 December 2013 - 15:27

Marieke Nijkamp (Platenkamp):

Hey Anke,

Wat gaaf zeg en leuk om te lezen. Heel veel plezier,

gr Marieke

• 03 December 2013 - 15:34

Yda Schuitema:

Hoi Anke,
    Wat leuk om je weer te volgen! Wens je heel veel plezier en een voorspoedige reis toe. ..
    Dikke knuffel van Yda. ( Een weekje op Terschelling).
    Hoop weer over je te lezen. ...

• 03 December 2013 - 15:45

Gerben:

Het internetadres moet eigenlijk "waarbenjijnuweer.nu " zijn... :-)

Have fun & geniet ervan!

• 03 December 2013 - 15:53

Anke :

Hey Fred, ja, had pepernoten mee moeten nemen! Volgende keer! Of anders kom ze ff brengen! ;-)

En Charlotte,me zijn Bangkok maar gelijk uitgegaan! Gelukkig heb ik geen rood of geel shirt bij me! ;-)

Yda, veel plezier op Terschelling!

En Gerben, jij hebt goede ideeën! :-)

• 03 December 2013 - 17:17

Marijke:

Hé hoi ben benieuwd naar je ervaringen
    ,over een maand ga ik op naar thailand.heel veel plezier

• 03 December 2013 - 23:11

Helena:

Hi Anke,
    Wat heerlijk, 3 weken in Thailand! Gelukkig dat je al weg bent uit Bangkok ....
    Op het weerbericht zag ik regen maar ik hoop dat dat niet klopt en dat je lekker in de zon zit!
    Heel veel plezier en groetjes uit een berekoud Milaan.
    Helena