Lombok, Gili’s en golfsurfen! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Anke - WaarBenJij.nu Lombok, Gili’s en golfsurfen! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Anke - WaarBenJij.nu

Lombok, Gili’s en golfsurfen!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Oktober 2019 | Indonesië, Senggigi

28 oktober:
Vanochtend Bali verlaten en met de verboot richting Lombok!
Het viel mee met de hectiek bij de haven.
En we konden de veerboot (4 uur durend) van 09.30 uur nog halen.
Omdat alle vrachtwagens en brommers er al op stonden (en ze geen voetgangers-ingang hebben) moesten we met onze backpacks onder vrachtwagens door kruipen om op het dek te komen. Gelijk de ochtendgymnastiek weer gehad!

Op Lombok aangekomen stond de bus al klaar en waren we binnen 45 min. in ons prachtige hotel in Senggigi, aan het strand gelegen!
Even opfrissen en toen met de taxi naar het centrum van Senggigi.
Vanaf het restaurant op het strand genoten van de prachtige zonsondergang.

Normaal betaal je bij het restaurant tax, bovenop de prijs van je gerecht.
En omdat je op markten altijd kan afdingen (het spel) dacht ik, dat probeer ik ook eens in een restaurant!
En jawel hoor, we hoefden maar 1/3 van de tax te betalen!

Terug bij het hotel wilde ik graag de lamp op het balkon uitdoen. En dacht je dat ik het knopje van de balkonlamp kon vinden?!
Dus de receptie gebeld en die stuurde een medewerker. Die ging kijken en vroeg aan mij waar het knopje van de lamp zat (.....)!
Hij zou de technische dienst vragen om alleen mijn lamp uit te doen (vanuit de technische ruimte).
5 minuten later stonden er 2 mannen aan mijn kamerdeur: de één met een trapje en de ander assisteerde hem.
Zij zochten ook naar de lichtschakelaar en toen zij hem niet konden vinden stapte er 1 op de trap en draaide de lamp eruit!
Zo, het licht was uit! En mijn wens was vervuld!

29 oktober
Om 08.30 uur met de bus op weg naar de haven, om de Gili eilanden te bezoeken. Namelijk Gili Meno en Gili Air.
De lokalen gids vertelde onderweg nog wat wetenswaardigheden.
Bijvoorbeeld bij het geen dragen van een helm op de scooter een boete van 50.000 (€3,20). Bij het niet hebben van een rijbewijs: 70.000 (€4,50).
De lokale bevolking gaat dan afdingen en dat geld gaat dan in de eigen zak van de ‘polisi’.

Op een boot, met glazen bodem, naar Gili Meno.
In de baai was de zee nog rustig. Buiten de baai werden de golven toch wel groot, voor zo’n ‘klein’ schommelig Indonesisch bootje! Dus wij deinsden over de zee, waarbij ik toch maar de regenhoes om mijn rugzak heb gedaan nadat ik zelf al aardig nat was van de golven!
Bij Gili Meno kon je vanaf de boot gaan snorkelen. Echter, er kwamen zoveel bootjes aan of gingen weer weg, dat ik met mijn snorkel meer boven water om mij heen aan het kijken was (of ik niet overvaren zou worden), dan dat ik vissen heb gezien!
Laagseizoen?!

Vervolgens meerden we aan om het eiland op te gaan. Relaxte sfeer en even op het strand gezeten.

Na 30 minuten gingen we door maar Gili Air.

Op Gili Air kon er gelunched worden en verder relaxen en/of snorkelen.
Ook hier een fijne relaxte sfeer!

Om 15.00 uur gingen we weer terug met de boot naar de haven.
De zee was inmiddels nog ruiger geworden en ik had mijn plekje inmiddels verruild van voorin de boot (en erg nat worden, zoals op de heenweg) naar achteren op de boot.
We hebben toen nog 10 minuten stil gelegen omdat de motor van de boot het niet meer deed. Er werd wat geslagen en getimmerd bij het motorblok en opeens deed de motor het weer.
Mijn plekje achter op de boot was prima, toch nog wat golfspetters meegepakt! Verder was de boottocht net een attractie in een pretpark!
Bij aankomst in het hotel douchen, al het zoute water weer afspoelen.
En de taxi weer naar Senggigi genomen voor het diner.

30 oktober
Golfsurfen bij Lombok Wave!
Om 09.00 uur met de taxi naar het strand, stukje boven Senggigi.
Van 09.30 - 11.00 uur relaxen bij de strandtent (enige tentje op het strand) omdat er nog geen golven waren.
Om 11.00 uur zijn we droog (op het strand) gaan oefenen.
En toen de zee in gegaan. Wij (3 personen) waren de enige op het strand en in de zee!
Ik had een knalgeel surfboard, volgens de instructeur een Lamborghini!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Senggigi

Anke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 118322

Voorgaande reizen:

18 Juni 2021 - 25 Juni 2021

Schatten van Portugal

01 Februari 2020 - 21 Februari 2020

Colombia

10 Oktober 2019 - 01 November 2019

Indonesie

21 November 2018 - 13 December 2018

Patagonie

25 Juni 2018 - 15 Juli 2018

Trans-Siberie Expres

12 November 2017 - 26 November 2017

Cambodja

02 November 2017 - 09 November 2017

Marathon New York

19 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Ijsland

14 Oktober 2016 - 30 Oktober 2016

Sri Lanka

12 September 2015 - 26 September 2015

Japan

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Rondreis Argentinie, Paraguay en Brazilie

25 April 2015 - 11 Mei 2015

Rondreis Argentinie, Brazilie en Paraguay

01 December 2014 - 17 December 2014

Rondreizen in Myanmar

19 September 2014 - 28 September 2014

Rondreis Jordanie

01 December 2013 - 24 December 2013

Backpacken in Thailand!

19 Mei 2013 - 07 Juni 2013

Chili en Paaseiland

13 Oktober 2012 - 04 November 2012

India & Nepal

01 Oktober 2011 - 25 Oktober 2011

Peru en Bolivia

15 Oktober 2010 - 06 November 2010

Maya route

21 Oktober 2008 - 18 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: