Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Anke - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Anke - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

21 September 2015 | Japan, Kyoto

20 september
De andere ochtendmarkt bezocht in Takayama. Deze was kleiner en bestond uit alleen groente, fruit en de typische Japanse gerechten (sausjes en vis).

Om 09.15 uur met de trein richting Kyoto, waarbij we een 1 overstap hadden.
Leuk om de machinist z'n werk te zien doen in Japan.
Als je vooraan zat, kon je de machinist namelijk door een glazen raam zien.
Bij elke overweg praat de machinist tegen zichzelf, wijst met z'n vinger naar wat knopjes cq afbeeldingen op z'n 'dashboard' en wijst vervolgens naar voren.
Dit schijnt erbij te horen zodat hij 'bij de les blijft' tijdens de reis.

In Kyoto zitten we met het hotel aan het megagrote station!

Kyoto was meer dan 1000 jaar de woonplaats van de keizer en daarmee de hoofdstad van Japan. De stad heeft meer dan 2000 tempels!

's Middags in het station rondgelopen om er wat handigheid en overzicht in te krijgen.
Het station bestaat uit 11 verdiepingen.
Op nr. 10 en 11 zitten allerlei restaurantjes.

In Kyoto zijn er maar 2 metrolijnen, in tegenstelling tot Tokio.
In Kyoto maken ze gebruik van, niet te ontcijferen hoe de lijnen lopen, bus-lijnen.

Deze middag gelijk naar de wijk Gion geweest, waar nog vele theehuizen zitten en nog steeds geisha's werkzaam zijn.
Helaas geen geisha gezien....
Wel veel Japanse vrouwen die in de traditionele jurken lopen.

Aan het van de middag weer terug gereisd naar het grote station (na veel km gelopen te hebben) en op het station wat gegeten.
We zagen onderweg vele restaurantjes waar de mensen in de rij stonden te wachten om te kunnen eten. En dit was iets wat wij echt niet wilden en zouden doen, wachten om een restaurant binnen te kunnen.

En wat hebben we uiteindelijk gedaan? Jawel, in de rij om te wachten op een plek in het restaurant!
Omdat we toch wel perse die Japanse pannenkoeken (okonomiyaki) wilden eten met groenten erin.
En.... Het was verrukkelijk!

21 september
Om 08.00 uur verzamelen om de bus te nemen naar de 'Tetsugaku-no-Michi: het filosofenpad!
Dit pad, van 2 km, gaat langs een aantal tempels en onderweg kom je langs boetiekjes en nijverheidswinkels en tevens theehuisjes.

Het was een prachtig pad, langs een watertje, onder de bomen.
En her en der een tempel bezocht.

Na dit pad doorgelopen naar een groot overdekt winkelcentrum, waar allerlei kleine winkeltjes hun producten verkopen op allerlei gebied!

Na even gewinkeld te hebben, de metro weer gepakt om terug te gaan naar het grote station. En van daaruit naar een andere tempel te wandelen, waar er vandaag een vlooienmarkt was. Toen we arriveerden, waren ze net de boel aan het opruimen.... Te laat dus!

Dus tijd om te dineren!

Morgen een bezoek aan Nara, de hoofdstad van Japan in de 8e eeuw.

• 21 September 2015 - 16:39

Roland:

Hoi Anke , Je bent weer lekker bezig. Komt alle drukte niet op je af of raak je eraan gewend. Jammer dat je de vlooienmarkt gemist hebt....zou mijn ding zijn. Groetjes , Roland.

Tags: Kyoto, Gion