Chitwan National Parc - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anke - WaarBenJij.nu Chitwan National Parc - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anke - WaarBenJij.nu

Chitwan National Parc

Door: ANKE

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Inmiddels de laatste avond in Nepal!

Na Kathmandu zijn we doorgereisd naar Nagarkot. Een dorpje hoog in de bergen, waar je de Himalaya mooi kon zien bij zonsopgang.
Zondagmorgen hebben we een wandeltocht gemaakt door de bergen richting Bhaktapur, 15 kilometer verderop. Een prachtige wandeling waar je door kleine dorpjes kwam en het leven van de lokale bevolking kon zien.
Ook het werken op het land, het oogsten van de rijst en slachten van geiten.

Rond het middaguur aangekomen in Bhaktapur, een van de drie koningssteden en wel de kleinste van de drie.
Je betaalt bij binnenkomst entree en het entreebewijs moet je gedurende je verblijf bij je houden. Een soort van openluchtmuseum-achtig idee.
's Middags hebben we een wandeling gemaakt, die beschreven stond in de Lonely Planet, en zo kwamen we ook door delen van de stad waar we wederom het dagelijkse leven konden aanschouwen. Omdat er wel om de 50 meter een tempel staat en de Lonely Planet de wandeling beschreef aan de hand van tempels met namen (maar er geen namen bij de tempels stonden) zijn we een aantal keren de weg kwijt geraakt. En zo kwamen we op weer heel andere bijzondere plaatsen!

Rond 19.00 uur gaat alles sluiten, zelfs de restaurantjes en cafe's!
Dus heb ik een heerlijks warm bad kunnen nemen: dat was een luxe!

De volgende ochtend, maandag, zijn we doorgereden naar Chitwan National Parc.
Aan het eind van de middag zonsondergang gezien bij de rivier. Prachtig!
De volgende ochtend werden we opgehaald om 07.00 uur voor een kanotocht over de rivier om krokodillen te spotten en vogels aan de waterkant. Deze hebben we inderdaad ook gezien.
De kano was gemaakt uit 1 boom en we zaten er met 8 personen in, waardoor hij nogal schommelde, totaal niet comfortabel zat en ook water haalde. Ik was blij toen we er na 1 uur uit mochten. Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt door het park! Helaas hebben we geen beren, neushoorns, olifanten of tijgers gezien....
Vervolgens nog naar een fokcentrum geweest van olifanten. Deze olifanten blijven altijd onder hoede van de mens.

Halverwege de middag werden we weer opgehaald en dit keer voor het rijden op een olifant in het park, om hopelijk toch de wilde dieren te kunnen spotten bij zonsondergang.
Een hele ervaring! We hebben wel een paar pauwen gezien en een hert.... Helaas geen neushoorn.

Nu de backpack weer aan het pakken om morgen om 07.00 uur te vertrekken en een lange reisdag en -nacht te maken. Morgenmiddag gaan we de grens naar India weer over en nemen 's avonds de nachttrein naar New Delhi, waar we donderdagochtend vroeg aankomen. Dan hebben we donderdag en vrijdag nog te besteden in New Delhi en vliegen we zaterdagochtend weer terug naar Nederland.
En zal zaterdagmiddag om 16.40 uur landen op Schiphol.

• 30 Oktober 2012 - 16:37

Wendy:

Jeetje wat gaat de tijd snel!! Geniet nog van je laatste dagen. xx

• 30 Oktober 2012 - 21:55

Josephine Bosman:

Zo te lezen is dit een bijzonder mooie reis. Veel plezier nog die laatste dagen en groetjes ook aan twan!

• 31 Oktober 2012 - 07:49

Roland:

Hoi. Mooi , prachtig, leuk , schitterend , gaaf , super , top enz. enz........... tja woorden schieten tekort. We kletsen maandag wel bij en ik verwacht een videoshow en uitgebreide fotoreportage met verslag. Ik leg de lat gelijk hoog zoals je merkt. En peter wil ook meekijken en ik moet zeggen dat hij je iedere dag mist. Groetjes van Peter en mij..

• 02 November 2012 - 13:20

Nanny:

Hallo Anke,

Wat maak jij wat mee zeg, een schitterende reis volgens mij, die alweer naar zijn einde loopt. Wat gaat de tijd snel, maar ik denk ook wel weer lekker om terug te komen, toch? Ik zit op mijn werk en heb jouw reisverslag gelezen. Heb jij al weer zin in Bornerbroek en jouw werk? En alles wat erom heen speelt? Ik wens jou een behouden thuiskomst en zie je weer.

Groet,

Nanny