Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Anke - WaarBenJij.nu Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Anke - WaarBenJij.nu

Varanasi

Door: ANKE

Blijf op de hoogte en volg Anke

19 Oktober 2012 | India, Benares

Ik heb weer internet!

Ok, ik was gebleven bij de bioscoop. Het was een erg leuke film:

De rode draad was goed te volgen, de grapjes wat minder goed ivm de taal...
'S Middags hebben we 2 Nederlandse meiden leren kennen en zij wilden ook graag naar de bios, dus kwamen we hen ook weer tegen daar. Na afloop van de film zijn we met z'n allen wat gaan eten. Tegen 23.00 uur wilde de gids toch weer terug naar het hotel want het schijnt na 21.00 uur niet meer zo 'veilig' te zijn op straat.
Dus dit keer met 6 personen in een tuktuk terug naar het hotel.
De volgende dag zijn we met z'n 3-en op pad gegaan: eerst naar het Amber Fort in Jaipur, wat op een hoge berg ligt. We hebben geprobeerd om ons te laten brengen door een tuktuk maar uiteindelijk werden we in een sloppenwijk onder aan die berg afgezet en ,ochtend we zelf 2 km omhoog lopen. Dit was een prachtig bergpad en 45 minuten later waren we bij het Fort. Hier wat rondgekeken en genoten van het mooie uitzicht over de stad. Vervolgens weer naar beneden gelopen, door de arme wijk weer terug naar de Roze Stad en de rest van de highlights bekeken, waaronder de sterrenwacht, de Albert Hall, Jantar Mantar en Hawai Mahal. Bij het laatste waren wij meer de attractie dan het gebouw! Er kwamen blijkbaar veel mensen van het platteland en schoolkinderen die nog niet vaak blanke mensen hebben gezien. Ze gaan dan midden voor je staan en blijven je aanstaren. Totdat je 'namastee' (=hallo) zegt of 'hello', dan durven ze wat terug te zeggen en vragen of ze met je op de foto mogen. Dus we hadden opeens heel veel fans.
'S Avondspits zijn we naar een themapark geweest waar je alle tegen kwam van de staat waar we verblijven (Rajasthan). Dit was heel erg commercieel opgezet met kameel rijden, koeien voeren, mee dansen met danseressen enz. En overal werd dan weer geld voor gevraagd. Ook hebben we daar gegeten en dat gebeurde ongeveer in 15 min. Je kreeg het typische eten uit die streek letterlijk op je bord gemikt en je moest snel eten want de volgende groep stond alweer klaar. Dus hier zijn we maar kort gebleven...

17 okt. Vervolgde de reis richting Agra. Onderweg zijn we een vogelpark in geweest (Keoladeo National Park) maar blijkbaar zijn we al wat verwend met wat we in andere reizen allemaal al hebben gezien dus we vonden het niet bijzonder. Vervolgens doorgereden naar Fatehpur Sikri, een Fort met een moskee erbij.
Dit was we heel mooi!
1 nacht verbleven in een hotel in Agra om de volgende ochtend bij zonsopgang de Taj Mahal te zien!
Dit was prachtig!
Omdat ik nu dit verslag op de iPad maak lukt het me nu niet om foto's toe te voegen. Ik zou zeggen: kom ze bekijken, als ik weer terug ben!

Ook hebben we in Agra nog een ander fort bekeken: Red Fort. Deze was ook heel mooi.
'S Middags wat gewinkeld en 's avondspits om 23.30 uur de nachttrein gepakt naar Varanasi: de slaaptrein.
Uiteindelijk heb ik de hele nacht mijn mp3 speler opgehad en naar muziek geluisterd want er lag een man enorm te snurken.
De trein zou er 11 uur over doen maar wat gebeurde er...... .?
Toen we nog 1,5 uur moesten ging de locomotief kapot.... Dus uiteindelijk 16 uur erover gedaan!
Daar ging onze vrije dag in Varanasi. Maar ja, dat is India....;-)
Net wat gegeten bij het hotel en nu naar bed want om 05.00 uur komt de gids ons halen voor een boottocht over de Ganges.

• 19 Oktober 2012 - 18:52

Dia:

hee anke veel plezier nog, genieten en veel zien; ik vond Portugal met dochter Marloes al geweldig maar jouw foto's met slangen in mandje en fluit ziet er ook super uit.
    groetjes, hier vandaag een jarige dochter en 20 graden dus geweldig herftsweer
    Dia

• 19 Oktober 2012 - 19:05

Jacob:

Hoi Anke,

Leuk om je vakantie zo te volgen. Zestien uur over een treinreis...net zo lang als Amsterdam-Ambon... Veel plezier nog!!

Greetz,

Jacob

• 19 Oktober 2012 - 19:19

Annemiek:

Anke, wat beleef je weer een avonturen, kom zeker de foto's bij je thuis bekijken, geniet er lekker van.
    Groet, Annemiek

• 19 Oktober 2012 - 19:20

Ellen:

Bijzonder hoor, Anke! Leuk om je zo te volgen en ik hoop dat veel geniet!
    Groetjes Ellen (Platenkamp)

• 19 Oktober 2012 - 20:46

Lisette:

Ha Ekna,

nou, dat klinkt in ieder geval avontuurlijk!!! Lijkt me een prachtig land, India! Maar slangen?.........brrrrrrr, ook wel weer bijzonder!
    Leuke foto's en ook leuk om het reisverslag te lezen!

Geniet lekker, je werkt hard genoeg!

GroetjesLisette

• 21 Oktober 2012 - 07:46

Joost:

hey Anke,

nou dat klinkt als een zeer intersante reis, is er ook een filmpje van jou aan het dansen :)
    Henig an en nog veel plezier.

• 23 Oktober 2012 - 12:39

Nanny:

Hallo Anke,

Ik las je reisverslag, wat een happening, wat lijkt het me mooi om zoiets mee te maken. Veel te zien, maar ook veel te beleven, als ik het zo lees. En het scheelt jij bent niet zo gauw bang en durft volgens mij wel veel aan. Ik zou zeggen geniet van deze reis en veel plezier.

Groet,

NANNY

• 23 Oktober 2012 - 14:13

Wendy:

Hoi Anke,

Leuk om van je avonturen mee te kunnen genieten.
    Geniet er lekker van en ik hoor als je terug bent de rest wel.....

Groetjes Wendy

• 28 Oktober 2012 - 20:04

Marieke Platenkamp:

Hee die Anke,

Hoestie nu? Wat supergaaf zeg! Leuk om de verhalen te lezen, heel veel plezier!