Jungle: park Cuyabeno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu Jungle: park Cuyabeno - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke - WaarBenJij.nu

Jungle: park Cuyabeno

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 November 2008 | Ecuador, Quito

Zo, we zijn weer veilig en wel terug uit de jungle!
Het was geweldig! Eigenlijk best prettig om 'back to basis' te gaan. Rondom de lodges kon je alleen maar relaxen. Er was geen electriciteit en je hoorde alleen de geluiden van de Amazone (vogels, apen, kikkers en insecten). Na een lange reis (half uur vliegen, 3 uur in een klein gammel busjes over een erg slechte weg, daarna 2 uur in een motorbootje) kwamen we dinsdagmiddag aan. Gelijk de boot in om te gaan vissen en wel piranha's! En dat is gelukt! Zelfs 2 ruggetjes gezien van de roze dolfijn.
Daarna gekeken of de anaconda in de boom lag vanwege de warmte. Maar helaas, die was verdwenen. Toen maar van de zonsondergang genoten.
Bij terugkomst zat er zelfs een mooie tarantula bij de lodge. Tevens tijdens het eten verscheidene kakkerlakken die over de tafel liepen..
De volgende dag wezen peddelen. Nou, na 5 uur peddelen hadden de meesten een wel erg zere kont (geen kussentjes op die houten plankjes). Maar wel van alles gezien aan vogels, wederom wezen piranha-vissen en apen gezien.
Begin van de avond zijn we lopends het bos ingegaan om insecten te spotten. Een tarantula gezien, spinnen, sprinkhanen en nog meer insecten.
Op de weg terug heeft de gids nog een slang gevangen (een kleintje hoor, van ongeveer 2 meter lang).
En de volgende dag weer in de motorboot. Dit keer naar een stam, waar we Casavebrood hebben gebakken en gegeten! Daarna zijn we naar een medicijnman geweest die de oude gebruiken heeft uitgelegd. Ook erg interessant.
Op de weg terug hebben we 2 zeekoeien gezien. Althans, de rug, de staart en eventjes de kop ervan. Maar het was wel heel bijzonder!
En dit keer was de anaconda wel boven water. Hij lag alleen opgerold in een boom en hebben we alleen een deel van de slang gezien.
En de 4e dagen zijn we om 05.30 uur opgestaan en om 06.00 uur gaan varen om de roze dolfijn te zien. Die hebben we helaas niet gezien. Wel weer veel verschillende vogels waaronder de ' white throat Tukan'.
En om 09.30 uur vertrokken we weer voor de 2 uur durende boottrip om daarna weer 3 uur in het (gammele) busje te zitten over die 'geweldige' weg om 3 uur te vroeg op het vliegveld te zijn, waar geen kip te beleven was (je kon er zelfs geen ' cafe con leche' kopen!).
Maar goed, al met al was het een geweldige trip! Het eten was er ook super. De kok (evenals op de Galapagos) kon erg goed koken!
Vandaag zijn we naar Otovalo geweest om eigenlijk de laatste inkopen te doen. En morgen gaan we de Cotopaxi (vulkaan) bezoeken. We worden tot 4500 uur gebracht. Gaan dan 300 meter stijgen, lopends. En met de mountainbike weer naar beneden!

• 16 November 2008 - 11:48

Sander:

Hey Anke!

Zo te lezen was het echt een supervakantie! ik ben jaloers!
    Geniet nog ff van je laatste paar dagen van je vakantie!! Het is helaas zo weer voorbij.Goede terugreis en ik spreek je snel!
    groetjes Sander

• 16 November 2008 - 16:39

Pa En Ma Evers:

heb het verslag gelezen
    over de tocht door de jungle ben een beetje jaloers op je daniel lijkt mij ook wel mooi
    maar goed we zien je woensdag terug
    tot ziens en tot woensdag

je pa en ma

• 17 November 2008 - 15:01

Lien Akkerman:

he joh supergaaf wat je daar allemaal hebt gedaan en gezien geweldig geniet er nog maar even van groetjes ook van aldert