De reis naar IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke - WaarBenJij.nu De reis naar IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Anke - WaarBenJij.nu

De reis naar IJsland

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Mei 2017 | IJsland, Reykjavik

19 mei 2017

De voorpret had al maanden tot aan vandaag plaatsgevonden.
En nu ging het avontuur echt beginnen.
Om 08.36 uur met de trein vanuit Almelo naar Schiphol afgereisd.
Op Schiphol gelijk onze koffer en backpack gedropt en hup, door de douane!
Dat 'hup' was even geen 'hup' in de betekenis van snelheid.
Het begon al met de bananen die m'n moeder in de handbagage had.....
Jassen uit, schoenen uit, iPad uit de handbagage. En m'n moeder komt door de controle met nog haar horloge om!
Vervolgens werd onze handbagage eruit gepikt: ik had nog handcrème in m'n tas en dat mocht niet. Plus m'n iPad had in een aparte bak gemoeten!
1/2 uur verder....

Bij het boarden bleek het vliegtuig nog niet te zijn geland door de harde wind.
De tijd gevuld met een geamuseerd gesprek met een Amerikaanse vrouw die voor Royal Philips werkte.

Bij het landen op IJsland was het helder dus een prachtig uitzicht gehad!

We moesten erg lang wachten op de koffers, bij de kofferband.
Daar kwam een Australische jongen bij ons staan en vroeg of we nog meer mensen zagen staan, uit het vliegtuig vanuit Amsterdam. Hij herkende alleen ons omdat we allebei er in het knalroze bij liepen!
Ook daar even mee gepraat.
Bij de uitgang van het vliegveld kwam ik een bekend gezicht tegen. Deze man aangesproken en hij had mij ook al eerder gespot. Maar waar we elkaar van kenden?
Ik wist wel dat hij mogelijk in de revalidatie werkte. En dat was ook zo: een fysiotherapeut van de Vogellanden!
Maar wederom waar we elkaar van kenden?!
We hebben het maar gegooid op de Landelijke Revalidatie Sportdag!

Bij de autoverhuur de auto goed gecheckt zodat we over 8 dagen. Iet voor verrassingen komen te staan.
Dit was de jongen (zoals hij zelf zei) 'niet gewend'. De meesten tekenden gelijk en reden dan weg.
Dus hij vond dat ik hem een beetje aan het plagen was... net op dat moment was ik de ruitenwissers aan het testen met de ruitenvloeistof. En oeps, een straaltje kwam regelrecht in z'n rechteroog! Ai!
Gelukkig kon hij er nog wel om lachen...

En toen 'hop', naar ons Bed & Breakfast!
1,5 uur later bijna op de plaats van bestemming nadat we eerst heel veel schapen en lammetjes hebben laten oversteken op een landweggetje.

In de huiskamer nog even genoten van het uitzicht in the middle of nowhere en nu heerlijk slapen.

Inge:

Ik vond de bananen en de autocheck wel erg leuk. Geniet van de dagen samen daar. Bijzonder om dit met je moeder te doen. Lieve groetjes, inge Brinkman

• 20 Mei 2017 - 10:16

• 20 Mei 2017 - 10:16

• 20 Mei 2017 - 10:39

Ieteke:

Haha, die Anke! Tja Schiphol is inmiddels zover dat je wel 3 uur vantevoren moet komen. Ik heb je al een app gestuurd, maar ga natuurlijk je verslag volgen. Schijnt super te zijn en ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe lang blijven jullie? heel veel plezier samen met je moeder.

• 20 Mei 2017 - 13:10

Diaí:

Geniet ervan. Ik lees mee, tot later. Gr. aan je mams.

• 20 Mei 2017 - 19:05

Jet Harting:

Leuk Anke, mooie tijd gewenst met je moeder.

• 21 Mei 2017 - 11:47

Karin:

Anke en Netje, een mooie reis samen!

• 21 Mei 2017 - 20:00

Godfried:

Dat is nou precies de reden waarom ik geen handcrême gebruik ... Maar mooi dat het uiteindelijk goed is gekomen ;-)

• 21 Mei 2017 - 21:06

Judith:

Veel plezier samen! Ben benieuwd naar de verhalen.