Banderawela - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anke - WaarBenJij.nu Banderawela - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anke - WaarBenJij.nu

Banderawela

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

25 Oktober 2016 | Sri Lanka, Kandy

Dag 9
Om 09.00 uur vertrokken uit Kandy richting Nuwara Eliya.
Onderweg een bezoek gebracht aan een thee fabriek met uitleg hoe thee wordt gemaakt en welke soorten thee je allemaal hebt.
Een beetje commercieel... Had graag de theeplukkers willen zien.
Rond de middag aangekomen in Nuwara Eliya. Een druk stadje waar de zondagmarkt was met veel lokale mensen.
De middag ook over deze markt geslenterd en wat winkels bezocht. Ik zocht een paraplu!
Want.... Het regende!

Dag 10
Om 05.30 uur werden we opgehaald door de chauffeur om naar de Horton Plains te gaan: een op 2000 meter hoog gelegen natuurgebied. Helaas was het zo bewolkt en mistig dat we nauwelijks van ons af konden kijken.
Daarbij begon het ook nog eens te regenen.
Eenmaal aan het wandelen klaarde het op.
Prachtige natuur, waar je vogels hoorde fluiten en de specht in het hout hoorde tikken.
Toen kwamen we bij 'het einde van de wereld', zoals ze dat noemen. Een plek waar opeens een diepe afgrond is.
Als het helder is kan je... Je raadt het al... We zaten precies in een wolk en we zagen dus NIETS.
De wandeling voortgezet en een mooie waterval gezien.
Uiteindelijk was het een prachtige wandeling door verschillende flora en fauna.
En het was ook nog eens rustig in het park. Weinig mensen die er waren.
In 3 uur was ik weer terug.
Vervolgens nog een warme douche genomen in het hotel en toen door naar het treinstation. Op de trein gestapt om het landschap vanuit de trein te aanschouwen.
Prachtig! De theeplantages, bergen, lokale bevolking in en om hun huisjes.
Ik wilde graag foto's maken maar de lokale mensen in de trein willen heel graag een praatje met je maken. Dus op een gegeven moment stonden er 7 mensen om mij heen. En van 1 mevrouw kreeg ik zelfs de uitnodiging om de volgende keer, als ik weer mijn vakantie had, bij haar te komen.
Wel heel er aardig allemaal!
In Bandarawela uitgestapt waar onze gids weer met de auto klaarstond om ons naar het volgende hotel te brengen.

Dag 11
Om 08.30 uur vertrokken naar een dorpje in de bergen om een wandeling te maken door het landschap, door de rijstvelden en andere groenten die verbouwd worden. Om aan het eind van de wandeling in een dorpje bij lokale mensen te lunchen.
Prachtige route door/over de 'akkers' waar de lokale mensen aan het werk waren met het rooien van aardappels, plukken van tomaten en de grond te bewerken. Ook verschillende vogels en andere dieren gespot. En onderweg veel uitleg over de vegetatie door de gids.
Toen we bijna bij het dorpje waren merkte ik, dat ik een bloedzuiger op m'n enkel had. Bloedzuigers komen veel in de jungle voor, in het gras, met name tijdens en na regen.
De gids pakte gelijk eau de cologne (wat hij mee had in z'n rugzak) en de bloedzuiger liet gelijk los. Toen gelijk betadinecrême erop. Het bloedde nog wat na.
Lekker geluncht bij lokale mensen en toen weer terug naar het hotel.

Daar heb ik m'n enkel gewassen en nu zie ik prachtig 2 puntjes op m'n huid, waar de bloedzuiger gezeten heeft.

Het was in ieder geval een prachtige wandeling! En zo zie je nog eens wat meer van het eiland!

• 27 Oktober 2016 - 09:40

Lisette:

Ha Anke,

nou, leuk hoor wat je allemaal meemaakt! En thee dat zint jou wel hihi...Maar ff echte thee proeven in plaats van kokend water.
    Jammer dat er zoveel bewolking was zodat je niet zoveel kon zien.
    En mooi dat je er een eventueel vakantie adresje bij hebt bij die vrouw.
    Veel plezier nog daar!