Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anke - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anke - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

29 April 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires-Argentinië

Al weer zoveel gedaan en gezien... Tijd voor een verslag!

Zaterdagavond gaan vliegen, naar Rome.
Daar moest ik overstappen en had ik 60 minuten voor.
Bij de paspoortcontrole stond een hele lange èn dikke rij! En zag het al gebeuren dat ik m'n volgende vlucht niet ging halen. Ik kreeg ook geen voorrang... Totdat ik beter keek en een andere route zag voor EU-paspoorten! Gelukt!
En om 22.00 uur vloog ik door van Rome naar Buenos Aires: 13,5 uur vliegen!
Zondagmorgen, 06.45 uur lokale tijd geland in Buenos Aires, waar ik opgewacht werd en gelijk door naar het hotel in het centrum.

Om 11.00 uur kregen we als groep uitleg ed. En was er gelijk kennismaking met de rest vd groep.

Al vrij snel was het duidelijk dat er nog iemand in de groep zat, die ook bedacht: we zijn maar een paar dagen in Buenos Aires, dus geen tijd te verliezen. En zo al gelijk te voet een klein vd stad verkend. Waaronder Plaza Mayo, waar de Dwaze Moeders altijd protesteren.
Aan het eind vd middag zijn we met de hele groep naar La Boca geweest, waar die prachtige gekleurde huizen staan!
Daar wat rondgewandeld en vervolgens de wijk San Telmo  bezocht, met de zondagmarkt (artistiek en brocant). En daar ook wezen eten: een grote Argentijnse steak!

Maandagmorgen al vroeg op, om naar een fietsverhuur te gaan, voor een citytour!
De weg ernaar toe was toch wat ingewikkelder dan we dachten en kwamen dus net op tijd aan om nog met de ochtendtoer mee te kunnen: het noorden van Buenos Aires.
Eerst moesten we een stukje over de breedste weg van Zuid-Amerika ('Av. 9 de Julio', 140 meter breed) die niet gemaakt was voor fietsers.
Bij het oversteken keek de gids ff om om te zien of we goed meekwamen en zag toen zelf niet dat de vrachtwagen voor hem stopte. Waardoor hij er zo tegenaan klapte!
Gelukkig ging alles goed!
Tijdens de fietstocht naar de begraafplaats geweest waar Evita (Eva Peron) begraven ligt. Heel indrukwekkend, omdat de graven net huizen waren, waar ze boven de grond begraven waren en je dus gewoon de kist kon zien staan.
Ook naar de Lotusbloem geweest, die overdag open staat en 's nacht dicht gaat (en nu stuk is). En naar het plein vd held van Argentinië: San Martin.
En zo ook nog meer prachtige bezienswaardigheden en culturele plaatsen gezien.
Na de fietstocht zijn we even gaan lunchen en verder door de stad gaan wandelen, waaronder ook de haven.
Bij terugkomst hoorden we van twee andere groepsleden, die een dagtocht met de boot naar Uruguay hebben gemaakt, dat dat zeer de moeite waard was.
Dus hebben we bedacht om dinsdagochtend de snelboot van 08.30 uur naar Colonia del Sacramento (Unesco World Heritage site) te nemen om daar een dagje rond te wandelen.

Zo gezegd, zo gedaan.
Een prachtige plaats in Uruguay, zie foto's (mogelijk nog niet kunnen uploaden, dan komen ze later)!
Wel waren er veel straathonden. En op een gegeven moment liep er constant 1 hond met ons mee. En toen er een andere hond op mij af kwam rennen, toen ik even m'n yoghurtje (zittend op het gras) aan het eten was, werd de hond die met ons mee liep boos en beschermde mij! Prachtig!
En om 16.15 uur hebben we de boot weer terug genomen.

En met een uur stappen we In de nachtbus naar Paraguay!

• 29 April 2015 - 12:16

HW:

Klink allemaal weer geweldig :) Een hele goede reis toegewenst.

• 01 Mei 2015 - 11:37

Helena:

Hi Anke, Buenos Aires moet echt geweldig zijn, niet wat jammer dat je daar maar zo kort was? Veel plezier!