Geweldig! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anke - WaarBenJij.nu Geweldig! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Anke - WaarBenJij.nu

Geweldig!

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Oktober 2011 | Peru, Nazca

Zo, eindelijk een moment om ff te internetten en een reisverslag te plaatsen!

Om bij het begin te beginnen....
Na een lange vlucht zijn we zaterdag, begin van de avond, aangekomen in Lima (7 uur tijdsverschil met Nederland).
We zijn vervolgens naar het hotel gebracht en ik ging om 23.00 uur slapen. De wake-up call was al weer om 03.00 uur!
Dus zondagochtend, in alle vroegte, weer in de bus geklommen om naar Pisco af te reizen. Hier hebben we een leuke boottrip gemaakt, op een speedboot, naar een eiland waar pinquins en zeeleeuwen te zien waren.
Erg mooi!
Daarna doorgereden naar Ica, waar we in de middag zijn gaan sandboarden! We zijn eerst met buggy`s de woestijn ingereden (zie foto). Dat was onzettend gaaf. En ging lekker ruig (we moesten hier wel tekenen voor eigen risico...). Daarna zijn we dus gaan sandboarden! Met je buik op het board en dan vrij steil naar beneden, waar je alleen met je voeten iets kon remmen! Nou, ook weer een enorme maar erg gave uitdaging! De laatste rit ben ik samen met iemand anders van de berg afgegaan, op 1 plank, en dat ging keihard! Vervolgens in de woestijn de zonsondergang gezien en toen startte de BBQ, midden in de woestijn, onder de heldere sterrenhemel (want na zonsondergang, rond 18.00 uur) is het vrijwel gelijk donker.
De volgende ochtend kwam de wake-up call om 05.00 uur en zaten we om 06.00 uur keurig in de bus om naar Nazca te rijden. Daar hebben we een vlucht gemaakt over de Nazcalijnen. Ik zat met 4 anderen in een klein Cessna vliegtuig. Bij het instappen werden we geattendeerd op de plastic zakjes die er lagen, voor als je misselijk zou worden.
Nou, een aantal hebben het inderdaad `niet droog gehouden`. Gelukkig had ik geen last! Het vliegtuig ging van links naar rechts, waardoor je altijd de grond goed kon zien. We vlogen over het landschap, wat erg dor en droog is en zagen daar, de nog altijd onverklaarbare, figuren en lijnen.
In de middag hebben we het stadje verkend.
Vandaag dus een vrije dag. Vanmiddag gaan we naar een begraafplaats waar de skeletten nog goed bewaard zijn gebleven.
Nou, tot zover een kleine update!

Gr. Anke

• 04 Oktober 2011 - 16:54

Sjoerd:

Anke,

Klinkt geweldig allemaal! Ben jaloers ;)

Maak er een mooie reis van! En blijf je verslagen posten waar kan :)

Liefs,
    Sjoerd

• 04 Oktober 2011 - 17:17

Ronnie:

Aan actie geen gebrek. Bijzonder gaaf en het moet gezegd, je zet het ook mooi in je verslag. Het plezier straalt er af.

XX Ronnie

• 04 Oktober 2011 - 17:40

Yda Schuitema:

Och Anke wat onzettend gaaf, heel veel plezier en ik vind het super dat ik mee mag genieten!!

Heel veel plezier uit een herstachtig Vriezenveen toegewenst

Lieve groetjes,
    Fennie en Yda

• 04 Oktober 2011 - 19:09

HW:

Hey Anke,

leuk om zo je reis mee te maken.

Heel veel plezier daar.

gr.
    HW

• 04 Oktober 2011 - 19:49

Margriet:

Leuk om te lezen.Ben toen ook gaan sandboarden bij Ica......
    Veel plezier

• 04 Oktober 2011 - 20:39

Marijke:

Hé zandhaas. veel plezier.

• 04 Oktober 2011 - 21:45

Jacob:

Hoi Anke,

Klinkt allemaal weer errug leuk wat je daar aan het doen bent.

Zal je reisverslag met belangstelling blijven volgen.

Groetjes,

Jacob

• 05 Oktober 2011 - 06:36

Roland:

Hoi Anke , Wat een ruige , culturele en soms misselijk makende avonturen beleef je weer en wat moet je soms vroeg opstaan. Spreekt me allemaal ontzettend aan en een heel verschil met die ( nog oudere) cultuur in de grafkelders van VR. hier. Geniet bovenmaximaal en maak maar veel foto`s. Kletsen we bij als je terug bent ! Groetjes van Roland en de kelderboys.

• 05 Oktober 2011 - 10:48

Ellen Vd Sandt:

he anke!
    Wat ontzettend leuk om te lezen! Tis dat ik momenteel, lichamelijk dan, niet in de juiste positie zit, anders zou ik nog jaloers worden! Geniet van je vakantie!! (maar dat zal wel lukken ;-))

Liefs,
    Ellen

• 05 Oktober 2011 - 13:03

Godfried:

Heel erg veel plezier en geniet er lekker van! Leuk dat je ook wat foto's gepost hebt :)

Ben benieuwd wat je volgende avontuur zal zijn!

• 05 Oktober 2011 - 20:54

Sabine:

super leuk, gaaf, avontuurlijk enz enz enz.

maak er een super leuke tijd van, maar dat zal volgens mij zeker gaan lukken!!!!!

sabine

• 10 Oktober 2011 - 11:08

Hanneke:

Stoer!! Ik ben jaloers.... Geweldige reis lijkt me! Stond je echt zo dicht bij die Condors?! Amazing!

Enjoy dear!

X Hanneke